Werkwijze (KEC)

Werkwijze (KEC)

Hoe werkt het? Onze werkwijze is vooral persoonlijk. Na aanmelding zoeken we persoonlijk (telefonisch contact) om met elkaar kennis te maken. We spreken met elkaar over de zorgen en de vragen die er zijn. We willen je vooral het gevoel geven dat we het samen doen en dat we het goed doen.

Onderdelen die bij onze werkwijze horen zijn:

  1. Kennismaking en intake: tijdens de kennismaking en intake maken we letterlijk kennis met elkaar. En dat geeft jullie hopelijk het vertrouwen om door te gaan. Als dat niet zo is, gaan we samen op zoek naar iemand anders. We spreken over de zorgen, wensen, verwachtingen en uitkomsten. We staan samen stil bij het doel van het onderzoek
  2. Grondig onderzoek: wij verdiepen ons goed in de zorgen en vragen die er zijn, vooral met als doel om er samen beter uit te komen. Dit doen we door zeer zorgvuldig met iedereen samen te werken, af te stemmen en passende en up-to-date onderzoeksmateriaal en vragenlijsten te gebruiken
  3. Professionele blik: iedereen kan een onderzoek doen, maar een second opinion vraagt net even wat anders. Het is door de vraag en de zorgen heen kijken, kunnen snappen hoe dit probleem heeft kunnen ontstaan en de kennis en kunde inbrengen om dit proces weer tot beweging te krijgen. Die blik hebben wij in huis
  4. Heldere rapportage: bij afronding van het onderzoek ontvangen jullie een duidelijke, professionele terugkoppeling in gesprek en op papier, dat antwoord geeft op de vraag waar we mee gestart zijn.

Jullie voordeel:

Een snel resultaat (geen onnodige wachttijd), zodat het proces zich snel weer verder voor jullie kind kan ontwikkelen.

Een compleet en afhankelijk beeld, dat antwoord geeft op de onderzoeksvraag. Wij kijken echt verder dan klachten en een 1e gestelde vraag. Vaak ligt er een vraag, onder de vraag

Maatwerk: ieder kind, ieder gezin, iedere school, ieder moment en iedere ontwikkelingsfase is uniek. We kijken graag, helpen en bouwen graag mee aan jullie vraag voor jullie kind. En die is natuurlijk uniek!

Omgeving: het is zonder twijfel dat wij de omgeving betrekken in de onderzoeksvraag. School en of vrije tijd kan een belangrijke rol spelen in zicht en kennis van het kind. Hoe meer ogen met ons mee kijken tijdens het onderzoek, hoe meer compleet het beeld is dat we willen!